Основні чинники, що продукують дисгармонійне ставлення дитини до себе

27.10.2015 22:55

- Велика кількістькритичних зауважень, негативних суджень, насмішок дорослого.
- Недовіра дорослого до можливостей дитини, низькі очікування щодо неї, песимістична гіпотеза її розвитку.
- Незадоволення батьків та педагогів реальними досягненнями дитини, применшення значущості її власних зусиль. 

- Надмірна вимогливість батьків та педагогів, їх орієнтація  на недосяжний для малюка стандарт якості.
- Надмірна опіка невсипучий контроль дорослого за думками, поведінкою, діяльністю дошкільника.
- Байдужість дорослих до успіхів дитини, її домагань, інтересів, чекань.
- Приниження, покарання. Образа, ущемлення бажань, ігнорування почуття гідності дитини.
Ігнорування самостійних суджень дошкільника, наполягання дорослих на бездоганності й безпомилковості їхніх суджень.
- Порівняння дитини, її досягнень, якостей, здібностей з однолітками.
- Створення дорослими атмосфери конкурентності, змагальних, стресових та екстремальних ситуацій.
- Постановка перед дитиною різних умов, за яких її любитимуть; відмова в прихильності в разі їх порушення.
- Побоювання дорослого перехвалити дитину, бажання тримати її в «залізному кулаці».
- Відмова дорослого підтримати, допомогти, захистити дитину в складній для неї ситуації.
- Невиконання дорослими даних ними обіцянок.
- Нещирість дорослого. Його небажання поділитися з дитиною важливою інформацією.
- Ігнорування батьками совісті як внутрішнього механізму саморегуляції поведінки, відсутність схвалень совісної поведінки.

Способи ефективного спілкування з дитиною

1. Позиція Левелінга – на рівні очей дитини.
2. Приєднання до пози дитини.
3. Приєднання до дихання дитини.
4. Підлаштовування до інтонації дитини.
5. Признання бажань, почуттів і потреб дитини.
6. Спілкуючись із дитиною, сідайте з правого боку від дитини.
7. Прийняття дитини такою, якою вона є.
8. Будьте з дитиною «тут і зараз».
9. Будьте спокійні і доброзичливі, відкриті й відверті.
10. Не кладіть руку дитині на голову.
11. Обнімайте, погладжуйте дитину теплими руками з правого боку і хорошим словом оцініть її досягнення.

Інформаційна служба освіти

Назад